close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתי אחזקת קופה רושמת זולה תעלה לך ביוקר

מערכת שורשיא תמוז, תשעח24/06/2018

כל עסק מנסה לצמצם את ההוצאות שלו כדי שהוא יוכל לתת ערך גבוה ללקוח בעוד שהוא משאיר לעצמו רווח נכבד. אולם חיסכון בקופה רושמת יכול לעלות ביותר

תגיות:
יש מצבים שבהם הניסיון לחסוך עלול להוביל לפגיעה בעסק עצמו. למשל, אם תחליטו לא להדליק את האור בחנות כדי לחסוך בחשמל,
סביר להניח שתגלו שהמהלך לא היה משתלם במיוחד כי הלקוחות שלכם לא אוהבים לעשות קניות בחושך.

יש מספר מצבים שבהם המחיר התפעולי של קופה פשוטה עלול לעלות לעסק הרבה יותר מאשר ההפרש במחיר.

האם לעיתים מצטבר תור בעסק שלכם?
"זמן שווה כסף" הוא לא סתם קלישאה, כמו שיכול להעיד כל בעל עסק. גם הזמן של הלקוחות שלכם יקר מאוד בעיניהם. לקוח שממתין בתור יותר מ-30 שניות מתחיל להיות חסר סבלנות ועשוי לעיתים לוותר על הקניה.
לקוח שממתין בתור לקופה (או לקופות) במשך מספר דקות, עלול לעזוב את החנות באכזבה וכעס ולשקול אם יגיע אליה שוב בפעם הבאה והסיכוי שלכם שהוא יהפוך ללקוח חוזר יורד באופן משמעותי.
יש מספר כלים טכנולוגיים הקשורים בחסכון זמן בקופה עצמה, שבעזרתם תוכלו להעלות את רמת הפונקציונליות שלכם ולזרז באופן משמעותי את זמן הטיפול בלקוח. למשל:
• סורק ברקודים מובנה: הסורק נותן לקופאים יכולת מהירה בזיהוי המחיר של המוצר והזנתו לתוך החשבונית, במקום לדרוש מהם לזכור את מחירי המוצרים או את הקוד שלהם. קופאי מתחיל נוטה לשכוח מחירים של מוצרים ועקב כך הוא צריך לשאול קופאים ותיקים יותר, מה שגורם לבזבוז זמן, מבוכה ללקוח ולקופאי ופגיעה בשמו של העסק.
• משקל דיגיטלי מובנה: במידה ואתם מוכרים מוצרים מסוימים שהמחיר שלהם מבוסס על משקל, המשקל הדיגיטלי הוא כלי עזר שאי אפשר בלעדיו. כשקופאי מודד את משקל המוצר ואז מקיש את מחירו לתוך הקופה, נוצר אמנם הפרש זמן קצר, אבל הפרש זה הוא משמעותי אם יש שבעה לקוחות עם תשעה פריטים, שהתמחור שלהם מבוסס על משקל.
• מסוף אשראי מובנה: מסוף המחובר לקופה הרושמת יכול להשפיע באופן ניכר על זמן הטיפול בלקוח ולאפשר לקופאי לתת מענה מהיר לתורים ארוכים ומספר מוצרים גדול.

שלושת הכלים האמורים לעיל נמצאים באופן מובנה בקופה חכמה והשימוש בשלושתם יחד יכול לקצר את סך זמן ההמתנה בתור של הלקוחות שלכם במידה ניכרת. ישנן תכונות נוספות לשיפור וייעול העסק, שבסופו של דבר חוסכים לכם טעויות, תקלות ובזבוז כספים.
• ניהול מלאי: דווקא בתקופות לחץ עמוסות, החשיבות של ניהול המלאי עולה כיון שצריך לתת מענה מהיר ויעיל לדרישות הלקוחות. בזמנים אלו, האנרגיה והזמן של בעל העסק והעובדים מופנים לניצול ההזדמנות למכור כמויות גדולות של מוצרים ושיבוש במלאי יכול לגרום לאיבוד אותה ההזדמנות.

המחיר שעסק עלול לשלם על ניהול מלאי לא מדויק עלול להיות יקר מאוד: חסרון במבחר או סחורה מבוקשת, הזמנה של מוצרים מיותרים, מכירה של מוצרים שבפועל לא נמצאים במלאי ועוד שיבושים רבים שיכולים לפגוע באמינות של החנות מול הלקוח ולהזיק לשם הטוב של החנות מול לקוחות נוספים.

קופה רושמת בעלת פונקציה של ניהול מלאי מאפשרת לבעל העסק ולעובדים לנהל מעקב מפורט אחר כמויות המוצרים הנמצאות, החסרות והמוזמנות.
• ניהול וארגון מכירות: קופה חכמה שיודעת לתת דו"ח מכירות יומי יכולה לאפשר למנהל החנות לקבל משוב מהלקוחות לגבי המוצרים השונים בטווח של יום\שבוע המכירות האחרון ומתוך כך גם להבין האם תוספת השילוט ביום מסוים הביאה ליותר מכירות או רק לעומס מיותר של סקרנים והאם הקופאי שהצבתי בשעות מסוימות הביא לעלייה במספר המכירות. כלי הניהול מסייע למנהל להבין באיזה שעות החנות הכי רווחית ומאפשרת לו לקבל החלטות המבוססות על נתונים טריים מהשטח ולא על דו"ח כספי רבעוני.
בעל עסק חכם, הרוצה להטמיע בחנות את הטכנולוגיה הטובה ביותר, מבין שהקופה הרושמת היא הלב הפועם של העסק וההשקעה בה יכולה להחזיר את עצמה עשרת מונים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה